הכירו את היינות של יקב גלילאו

סוגי יינות יקב גלילאו

אנחנו גאים להכריז שהצלחנו להכניס את כל היופי והמהות של יקב בצפון לבקבוקים שלנו. אתם יותר ממוזמנים להגיע ולקבל סיור יקב בשבת או בכל יום אחר, אך עוד לפני כן – כל המידע על שבעת סוגי היינות שלנו

יקב יין בצפון הוא אחד המקומות היחידים בישראל, אשר מסוגל לספק ותחושה של אירופה הקלאסית. הנופים הנפלאים, הפריחה, הנחלים וההרים, בשילוב עם היין המשובח, גורמים לכולם לחוש לרגע כאילו הם בצרפת או באיטליה.

אם אתם בדרך לחרמון, בחזרה מהגולן או סתם מעוניינים לבקר אצל יקב מומלץ בצפון, תגיעו אלינו לקיבוץ דן. מלבד חוויה אירופית עם טאצ’ ישראלי ומשפחתי, תוכלו לטעום מחמשת סוגי היינות שמפיק יקב גלילאו.

היינות שאנחנו מייצרים ביקב גלילאו

יקב גלילאו מייצר כמויות יחסית קטנות של בקבוקים, כ-6,000 בשנה, על מנת לטפל בכל בקבוק באופן אישי ועם מרב תשומת הלב, והתוצאה היא יין איכותי מאוד.

אלה היינות שלנו:

  • קברנה סוביניון – יין אשר מיוצר באמצעות בצירה ידנית של הענבים, ללא סינון ועל ידי יישון במשך שנה, בחביות עץ אלון צרפתי.
  • סירה – יין עם גוף מלא, עשיר בטעמים מורכבים ובעל ארומה משכרת. גם הוא עובר יישון במשל שנה בחבית עץ אלון צרפתי.
  • קברנה סוביניון ריזרב – יין שמיוצר בעיקר מענבי קברנה סוביניון, בשילוב עם כמות קטנה של ענבי סירה, לעידון הטעם. שני זני הענבים נבצרים בצרים בבציר ידני, לא עוברים סימון ומיושנים בחביות עץ במשך 22 חודשים, מה שמקנה ליין טעם מורכב עם נוכחות של עץ.
  • יופיטר – זהו בלנד (תערובת) משובח, שמיוצר באמצעות שילוב של ארבעה סוגי ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, סירה ומעט פטי ורדו. היין מיושן במשך שנה בחביות עץ אלון, והתוצאה נפלאה.
  • סוביניון בלאן – יין לבן יבש, קליל ופירותי, אשר מיושן במשך שישה חודשים במיכלי נירוסטה.
  • שרדונה – יין לבן יבש אלגנטי ורך עם טעמים פירותיים, מיושן שישה חודשים במיכלי נירוסטה.רוזה – יין סמוק יבש. יין אביבי קליל ומרענן , מיושן שישה חודשים במיכלי נירוסטה.
  • הענבים שלנו מגיעים מכרמים מובחרים בגליל, כולל כרם בן זמרה, אשר שוכן על אדמות רמת דלתון. זהו אזור עם תנאים נפלאים לגידול ענבים, בשל הגובה הרב, אדמת הבזלת ותנאי האקלים, שמתאימים מבחינת אחוזי הלחות, כמוץ המשקעים והקור העז במהלך החורף. כעת, נסביר בקצרה על כל אחד מסוגי היינות, כולל אלה שמשמשים אותנו בבלנד המיוחד.

מה כדאי לדעת על ענבי ויינות קברנה סובניון?

אנחנו מתחילים עם הקברנה, מכיוון שהוא מרכיב משמעותי (אם לא בודד) בשלושה מהיינות שלנו.

  • היסטוריה – זהו יין אדום, אחד מסוגי היין הפופולריים ביותר בעולם. הוא נולד במקרה במהלך המאה ה-17, כאשר בטעות ערבבו ענבי קברנה עם ענבי סוביניון בלאן.
  • מאפייני הענבים – ענבי קברנה סוביניון הם קטנים באופן יחסי ובעלי קליפה עבה. הם מכילים כמות יחסית גבוהה של טאנינים, אשר מקנים להם צבע עמוק מאוד, כמעט כחול.
  • תנאי גידול – מקורם של הענבים בבורדו, צרפת, וכיום מגדלים אותם בכל העולם, הרבה בזכות העובדה שפשוט יותר לגדל אותם לעומת זנים רבים אחרים. הענבים משגשגים בתנאי אקלים חמימים, עם המון שמש.
  • טעמי היין – יינות קברנה סביניון ידועים כחזקים ויציבים מאוד. הם חומציים ועשירים במגוון של ארומות וטעמים. היין מתיישן נהדר, ומקבל טעמים של צמחים מיובשים. היין מתחבר מעולה עם חביות מעץ, אשר מעניקים לו טעם שמשלים את שאר הטעמים.
  • שילוב זנים – פעמים רבות מערבבים את זן הקברנה עם זנים אחרים, כפי שאנחנו עושים בשניים מהיינות שלנו. השילובים נעשים במטרה לאזן את הטעמים.
  • התאמה לאוכל -בשל הכמות הגבוהה של הטאנינים, היין זקוק לאוכל שמן, עשיר בחלבון. בשר אדום משתלב איתו נהדר, אבל צמחוניים ישמחו לשמוע כי כך גם גבינות חזקות.

מה כדאי לדעת על ענבי ויינות סירה?

ענבי סירה ידועים גם בשם “שיראז”, והם אהובים ברחבי העולם. טעם היין שמופק מהם משתנה בהתאם לאקלים ולאדמה, אך יש מספר מאפיינים שנותרים קבועים. יינות סירה הם בעלי גוף מלא, וארומה של עשן, פירות שחורים ותבלין פלפל. הם יכולים להיות פירותיים ועגולים, ומנגד דחוסים ועשירים בטאנינים.

שואלים את עצמכם מדוע ליין יש שני שמות שונים? ובכן, השם סירה נפוץ באזורים בעלי אקלים קר, בעוד שיראז הוא הכינוי לענבים במקומות יותר חמים. למעשה מדובר בשני משקאות מעט שונים זה מזה: סירה מתאים לשתות עם תבשילי קדירה, בשר עגל, פטריות ופסטה, בעוד שיראז משתלב מצוין עם המבורגר ובשר צלוי.

מה כדאי לדעת על ענבי ויינות סוביניון בלאן?

יינות סוביניון בלאן זהו אחד מהיינות הלבנים האהובים ביותר. הוא מיוצר מענבים בעלי קליפה ירוקה, אשר ניתן לגדל בשלל תנאי אקלים. סובניון בלאן יכול להיות פריך או עסיסי, אך בכל מקרה יהיה חומצי ומרענן. כאשר הענבים גדלים באקלים קר או נקטפים מוקדם, יש להם טעם צמחי. בתנאים חמים יותר, או אם מחכים יותר זמן לבציר, הם מקבלים טעמים שמזכירים אשכולית, פסיפלורה או גויאבה.

בדרך כלל מייצרים מהם יין יבש, אך לעיתים באמצעות תהליכים שונים מפיקים יין מבעבע או יין קינוח. בצורתם היבשה, הם מתאימים לשתייה לצד מגוון רחב מאוד של מאכלים: גבינות טריות, מאכלי ים, ירקות עוף וכו’.

מה כדאי לדעת על ענבי ויינות מרלו?

יינות מרלו זהו זן נוסף של יין אדום, פופולרי מאוד. יש לו מרקם רך ומזמין, והוא יכול להיות קטיפתי או לחילופין, מאוד עשיר. אם אתם לא טועמי יין מנוסים, יתכן שתתקשו להבדיל בינו לבין קברנה סוביניון, מכיוון ששניהם מגיעים מאותה משפחה וחולקים “אבא” – זן הקברנה פרנק. מסיבה זו נהוג לשלב אותם יחד, כפי שאנחנו עושים בבלנד שלנו. הקברנה מעניק ליין נגיעות צמחיות ומבנה חזק, בעוד המרלו מוסיף מרקם וטעמים פירותיים, מעט פחות מורכבים.

מה כדאי לדעת על ענבי ויינות פטי ורדו?

ענבי פטי ורדו משמשים בתור “שחקן משלים” בהרבה מאוד יינות אדומים. אפילו בכמויות קטנות, כמו אלה שאנו כוללים בבלנד של יקב גלילאו, הם יכולים להשפיע מאוד. הם מוסיפים פיקנטיות מסוימת, וניתן להשוות אותם לפלפל שמפזרים מעל סטייק. הסטייק יהיה טעים מאוד גם בלי התבלין, אבל יחד איתו הוא מושלם.

מה כדאי לדעת על ענבי ויינות שרדונה?

ענבי שרדונה מתמודדים עם מגוון תנאי גידול ואקלים, וניתן להפיק מהם שלל יינות באיכויות משתנות. יין שרדונה יכול להיות יבש, חומצי ונקי או לחילופים, עשיר ועם טעמי עץ. כל חובבי היין יכולים למצוא שרדונה שיהיה ערב לחיכם, ולכן זהו זן כל כך אהוב. טעם השרדונה משתנה בהתאם למקום בו גדלו הענבים, אבל בדרך כלל הוא די יבש, עם גוף בינוני-מלא וחומציות מדודה. הטעמים נעים בין תפוח ומלון ולפפאיה ואננס, ולעיתים קרובות אפשר לחוש בנגיעות של וניל.

עם איזה אוכל מגישים שרדונה? תלוי במקור היין. חלקם מתאימים לצד גבינות טריות ופירות ים, אחרים לצד דגים, בשכר לבן ועוף. יינות שרדונה עשירים ביותר, מיועדים להגשה עם שמנת ובשרים עם אחוזי שומן גבוהים יותר.

מה כדאי לדעת על ענבי ויינות רוזה?

הפופולריות של המשקה הוורוד הזה צמחה מאוד בשנים האחרונות, אך למעשה מדובר באחד מסוגי היין העתיקים ביותר שנוצרו. יינות רוזה מיוצרים באופן דומה ליינות אדומים, עם הבדל משמעותי אחד: הקליפות מופרדות מן הענבים בשלב מוקדם יותר, וכך נוצר צבע בהיר יותר. ניתן להשתמש בכל סוג של ענבים שמתאימים ליינות אדומים, ובדרך כלל משתמשים בשילוב של כמה זנים.

טעמו של יין רוזה מזכיר יין אדום, אך הוא קליל ועדין יותר. בלגימה, ניתן לחוש בטעמים של פירות אדומים, פרחים, מלון, סלרי ועוד. קל מאוד להתאים מאכלים לרוזה, רוזה מתוק מתאים לצד בשרים על האש ורטבים עשירים, בעוד רוזה יותר יבש נהדר לצד ירקות, סלטים, דגים ועופות.

איך ניתן לקנות את היינות של יקב גלילאו?

הדרך הכי טובה לטעום ולרכוש את היינות שלנו, היא להגיע לבקר. אנחנו מציעים יקב סיור וטעימות כולל הסברים על תהליך הייצור, ומידי פעם מקיימים גם אירועים מיוחדים. לא יכולים להתאפק? אתם מוזמנים לרכוש יין נהדר ע”י הזמנה טלפונית.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן