ביקור בגליל: גן עדן לחובבי טיולים, נופים, אירועים ויין

לא משנה איך אתם אוהבים להעביר את הזמן שלכם, הגעה לאזור הגליל אף פעם אינה מאכזבת. זה הזמן לגלות את שלל האפשרויות באזור, ולהתחיל לתכנן את הטיול הבא שלכם עם בן/ת הזוג, משפחה או חברים

מעטים האנשים במדינה שיתווכחו על כך שאזור הצפון הוא הטוב ביותר. אין לנו שום כוונה לזלזל באזורים אחרים בישראל היפה, אך אוויר כפי שקיים בגליל וברמת הגולן – לא נושמים באף מקום אחר.

כמובן שזה לא רק האוויר. הצפון, ובפרט אזור הגליל בו נתמקד במאמר זה, אהוב על ידי כולם בזכות האפשרות למצוא מפלט מהמולת העיר וליהנות מנופים מרהיבים ומסצנה תרבותית עשירה ומגוונת. לא בטוחים מה לעשות בנסיעה הבאה שלכם לשם? הכנו לכם כמה הצעות מעניינות במיוחד.

מה כל כך מיוחד בגליל?

הגליל התחתון והעליון, ובפרט אצבע הגליל, מזמינים אליהם מטיילים ומבקרים מהארץ ומחו”ל לכל אורך השנה. לא משנה באיזו עונה אתם מגיעים, המראות שמסביבכם משתלבים היטב עם מזג האוויר ומספקים חוויה נפלאה.

כעת, כאשר אנחנו מתקרבים לבוא האביב וחג הפסח, זו כנראה התקופה הטובה ביותר. בעונה זו, הגליל מציע שילוב ייחודי של שבילים ירוקים, פסגות גבוהות והצצה (מקרוב או מרחוק) לעבר הכנרת.

לצד הנופים, בגליל תמצאו שורה של נקודות ציון היסטוריות, ותוכלו לארח או להשתתף בשלל אירועים מסוגים שונים, כנסים אישיים ומקצועיים וכיוצא בזאת. אם כל זה לא מספיק לכם, בכל יום בשבוע ניתן להתענג באזור על אוכל משובח, יין איכותי ועוד מעדנים מקומיים.

קצרה היריעה מלהכיל את כל היעדים הבולטים באזור הגליל. עם זאת, אספנו עבורכם כמה נקודות ואתרים שממש לא כדאי לפספס.

מסלולי טיול

אזור הגליל הוא גן עדן למטיילים, בזכות מגוון מסלולי טיולים המתאימים לכל רמות הקושי והגילאים. הנה כמה מהם:

  • שביל ישראל – המסלול המפורסם מכולם מתחיל (מצידו הצפוני) בגליל, ונמשך עד הקצה הדרומי של ישראל. ניתן לעשות את המסע המפרך בפעם אחת, אך זה מאתגר וממש לא מתאים לכולם. לחלופין, אפשר לחקור את השביל בחלקים ולהנות מנופי הארץ.
  • נחל כזיב – אם אתם מחפשים מסלול טיול יומי, זו בחירה מעולה. יש מסלול מעגלי או קווי, ובשניהם תיהנו מהמון ירוק בעיניים וגם תוכלו לבקר במבצר המונפורט הצלבני ולהתרחץ בנחל.
  • נחל עמוד – בנחל יפהפה זה תמצאו מספר מסלולים, כאשר המוכר מכולם משלב את נחל עמוד עליון עם נחל מירון. בשבילים תפגשו כל מיני בעלי חיים, וכמובן תיתקלו בהמון מים וצמחייה.
  • הר מירון – אם כבר הזכרנו את מירון, למה לא לבקר בשביל הפסגה של ההר הגבוה? זהו מסלול קליל לכל המשפחה.

תצפיות

אם פחות מתחשק לכם לטייל, ואתם בכל זאת רוצים ליהנות מנופי הגליל, אתם יכולים להגיע עם הרכב עד לתצפיות מרשימות במיוחד. הנה כמה מהן:

  • מצפור הר אדיר – קרוב מאוד למסלול הפסגה של הר מירון נמצאת נקודת התצפית הזו, אשר הוקמה ומוקדשת לזכר הנופלים במלחמת לבנון השנייה. המצפור מציע מבט מרהיב לעבר הנופים של דרום לבנון.
  • דרך נוף הרי נפתלי – כביש באורך 13 ק”מ שצופה לעבר צפון הארץ ומעט מלבנון. לאורכו, נמצאות כמה תצפיות וגם שולחנות פיקניק לעוצרים. הנוף עוצר נשימה, בהתחייבות.
  • מצפור מלכיה – נסיעה דרך קיבוץ באותו השם תוביל אתכם לתצפית משגעת, ממנה ניתן לצפות בזריחה. במצפור הוקמה אנדרטה לזכר לוחמי הפלמ”ח.
  • מערת קשת – למרות השם, לא מדובר במערה אלא רק בשאריות של אחת. התוצאה: קשת שמהווה נקודת תצפית שפשוט אסור להחמיץ.

אתרים היסטוריים

כבר ציינו את מבצר המונפורט בנחל כזיב, אך זהו ממש לא האתר ההיסטורי היחיד בגליל. הנה עוד שניים מהם:

  • מצודת הונין – שרידים של מצודה מהמאה ה-12, אשר בעבר נקראה שאטו נף (בצרפתית: המצודה החדשה). זהו מבצר צלבני שנועד להגן על דרך המבצר.
  • חרבת מרות – שאריות של יישוב יהודי קדום, שעל פי חוקרים שרד במשך 1,200 שנים, מימי אלכסנדר ינאי ועד להגעת הצלבנים. בין השאר, יש במקום שרידים של בית כנסת עתיק.

אירועים וכנסים

אזור הגליל ידוע באירועי התרבות שלו, הכוללים כנסים ופסטיבלים. הנה כמה מהם:

  • פסטיבל הכליזמרים בצפת – פסטיבל שנתי שחוגג את המוזיקה היהודית, עם קונצרטים, סדנאות ואירועים המתקיימים ברחבי העיר.
  • פסטיבל הציפורים של עמק החולה – פסטיבל זה חוגג את נדידת הציפורים דרך עמק החולה, עם סיורי צפרות, הרצאות ופעילויות נוספות המתקיימות במהלך השבוע.
  • פסטיבל המחול בכרמיאל – פסטיבל זה מפגיש רקדנים וכוריאוגרפים מרחבי העולם בכל קיץ, וכולל שורה של מופעים ואירועים.
  • הופעות – בגליל מופיעים אמנים מובילים בכל התחומים, הן בהיכלי תרבות והן בפאבים ובקיבוצים.
  • אירועים פרטיים – לצד כל אלה, הגליל הוא אזור מבוקש מאוד עבור אירוח וארגון אירועים או כנסים. יש שלל נקודות שמציעות אירוח אירועי חברה, כנסים מקצועיים וכמובן גם אירועים משפחתיים ומסיבות. אין ספק שהגליל מספק את התפאורה המושלמת לכל אירוע.

יקב גלילאו – נקודה ייחודית בגליל

בין שאר המקומות הנפלאים של האזור, יש כמה וכמה יקבי בוטיק שמציעים חוויה ייחודית. אחד מהם הוא יקב גלילאו, הממוקם בקיבוץ דן ומתאים לזוגות, משפחות וגם לקבוצות גדולות יחסית.

אתם יכולים לשלב ביקור ביקב בכל פעם שאתם מגיעים לגליל, או לברר לגבי אירועים שאנחנו מקיימים לאורך השנה. כך או כך – תוכלו לטעום יין מעולה (ועוד פינוקים) ולהירגע מול הנוף המהמם. אפשרות נוספת, היא להגיע אלינו כדי לרכוש בקבוק או כמה בקבוקי יין, ואז לשתות באחת מנקודות התצפית באזור.

לסיכום, אזור הגליל הוא יעד אהוב על ישראלים המחפשים הפסקה משגרת יומם. הוא מציע מגוון פעילויות, אטרקציות ואוכל טעים, ומעל הכל יופי טבעי יוצא דופן.

חג האביב הוא הזדמנות מצוינת להגיע לביקור, אז תזכרו שביקב גלילאו תמיד ישמחו לראותכם.

דילוג לתוכן