ביקור ביקב גלילאו קיבוץ דן בצפון – כל הפרטים לשנת 2022!

ביקור ביקב גלילאו קיבוץ דן בצפון

אנחנו יקב בוטיק בצפון שפתוח בכל ימות השבוע. ניתן להגיע לסיור, לטעום יין וגבינות ולהנות מהנוף המשגע של קיבוץ דן והסביבה. בואו להכיר אותנו, את הקיבוץ ואת היינות של יקב גלילאו
מחפשים יקב ליד ראש פינה או יקב מומלץ בשבת? אנחנו מזמינים אתכם להגיע לבקר אותנו, ביקב משפחתי עם יין איכותי ונוף נהדר, אשר פתוח בכל ימות השבוע. מיד נספר לכם מה תמצאו אצלנו, אבל קודם כל, כמה מילים על הבית האהוב שלנו – קיבוץ דן.

איך מגיעים לקיבוץ דן?

הקיבוץ נמצא בגליל העליון, באזור אצבע הגליל. הוא ממוקם על כביש 90, אשר מחבר בין קרית שמונה לבין החרמון. זה אומר שהדרך אליו מדהימה, רצופה בנחלים הרים והמון ירוק. מה כדאי לדעת על הקיבוץ?

קיבוץ דן נוסד בשנת 1939, על ידי חברים בתנועת השומר הצעיר, ובמסגרת תנועת התיישבות שנקראה “הקיבוץ הארצי”. מיוקומו הגיאוגרפי, בסמוך למפגש הגבולות בין ישראל, סוריה ולבנון, גרם לשני דברים: הקיבוץ קלט המון עולים, שהגיעו בצורה לא חוקית מהמדינות השכנות לפני קום המדינה, ומנגד הוא ספג הפגזות רבות לאורך השנים.

הסורים ניסו לכבוש את הקיבוץ שלוש פעמים במהלך מלחמת העצמאות, אך נכשלו. בתקופה שעד מלחמת ששת הימים הוא הותקף מספר פעמים, וביתר שאת במלחמה עצמה, אך גם אז חברי הקיבוץ הצליחו להתגונן מול המתקפה הסורית, ולהדוף אותה. עם השנים, ובעיקר לאחר מלחמת לבנון הראשונה, הוסר כמעט לחלוטין האיום הבטחוני והקיבוץ החל לשגשג.
בקיבוץ מספר עסקים קטנים, כולל יקב גלילאו שלנו ופאב בשם “הפטריה”, שבו מתקיימות הופעות חיות. לצד אלה, תמצאו בדן את מוזיאון הטבע בית אוסישקין, שקם במטרה לשמר את הטבע שהיה באזור, לפני שייבשו את הביצות.

מה אפשר לעשות ביקב גלילאו?

יקב גלילאו ממוקם בסמוך למוזיאון, וממש בצמוד לפלג של נחל דן. זה אומר שהמבקרים יכולים ללגום מהיין שלנו תוך כדי ישיבה על גדות הנחל, ולהנות מחוויה שלווה ומרעננת. בימים ראשון עד חמישי אפשר להגיע בתיאום טלפוני, ובשישי-שבת אין צורך להודיע, פשוט תבואו ואנחנו כבר נדאג לכל השאר. ב-40 ₪ לאדם, תקבלו הסבר על ייצור היינות שלנו ותטעמו 7 סוגי יינות . אם תבואו רעבים, או שהיין יעורר בכם תאבון, מחכה לכם פלטת גבינות משובחות, לצד ריבת בצל וקרקרים מקמח כוסמין תוצרת בית, ב-120 ₪.

ביקור ביקב גלילאו קיבוץ דן בצפון

מעבר לכל זה, מפעם לפעם אנו מקיימים ביקב בקיבוץ דן אירועים, בהם חוץ מהיין האיכותי יש אוכל טעים, מוזיקה משמחת ואווירה טובה, אז שווה לעקוב אחרינו בפייסבוק, שלא תפספסו. באירועים, אליהם הכניסה ללא תשלום. יש תמיד יין מעולה, ואוכל משובח (בתשלום), באווירה משמחת המלווה במוזיקה שימו לב: יקב גלילאו הוא יקב לא כשר.

אילו סוגים של יינות מייצר יקב גלילאו?

אתם יכולים לרכוש את היינות אצלנו, ולקבל חוויה מלאה של יקב גבינות ויין, וניתן להזמין אותם גם טלפונית. לפני שנספר לכם בדיוק איזה יינות אנו מייצרים, כמה מילים עלינו. אנחנו משפחת הרשקוביץ, כולנו שותפים בייצור היין ובאירוח המבקרים ביקב, אבל היצרן הראשי שלנו הוא גיל.
גיל התחיל לייצר יישן לפני כ-20 שנים. הוא התחיל בקטן, עם הכנת יין למשפחה ולחברים, ועם הזמן החל לייצר כמויות יותר גדולות. כיום, יקב גלילאו מייצר בכל שנה כ-6,000 בקבוקים, וגיל מעניק לכל בקבוק יחס אישי, ולא מתפשר על האיכות בשום תנאי.

אלה היינות שלנו:

• קברנה סוביניון – יין אדום קלאסי, בעל גוף חזק, שהכי כיף לשתות בארוחה שכוללת בשר אדום. אנחנו מייצרים אותו מענבי כרם בן זמרה שנבצרים באופן ידני, בשיטות מסורתיות שלא כוללת סינון, ועל ידי יישון במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
• סירה – יין עם גוף מלא, שאנחנו מייצרים מענבים מכמה כרמים נבחרים בגליל. תהליך היישון שלו דומה לזה של הקברנה, והוא עשיר בארומות וטעמים מורכבים.
קברנה סוביניון ריזרב – זהו שילוב מענג, של קברנה סוביניון עם כמות קטנה של ענבי סירה, שמאזנים את הטעמים ומוסיפים למשקה ארומה משכרת. היישון שלו ארוך יותר – 22 חודשים – ובמהלכו חביות העץ מעניקות ליין טעם עשיר ומשובח. כל הענבים מגיעים מכרם בן זמרה.
• יופיטר – זהו בלנד של ארבעה סוגי ענבים ממספר כרמים בגליל: קברנה סוביניון, מרלו, סירה ומעט פטי וורדו – מעין תבלין סודי לשדרוג יינות אדומים. היין מיושן במשך שנה בחביות עץ אלון.
סוביניון בלאן – זהו אחד היינות הלבנים האהובים בעולם. הוא יבש, קליל ופירותי. גם אותו אנחנו מייצרים מהענבים של כרם בן זמרה המצוין. תהליך היישון שלו מעט קצר יותר: 6 חודשים במיכלי נירוסטה.
• שרדונה – יין לבן אלגנטי עם טעמים פירותיים. תהליך היישון 6 חודשים במיכלי נירוסטה
• רוזה – יין סמוק יבש, אביבי קליל ומרענן. תהליך היישון 6 חודשים במיכלי נירוסטה.

האם יש מסלולי טיול באזור?

אנחנו יקב בגליל, מה אתם חושבים? ועכשיו ברצינות – מסביב לקיבוץ דן, במרחקי נסיעה משתנים, יש ממש אינספור מסלולי טיול, תצפיות ומקומות יפים ומעניינים. זוהי רק רשימה חלקית של אתרים ושמורות באזור: מבצר נמרוד, נחל חרמון, מפל סער, השביל התלוי, שאר ישוב, פארק דפנה, חורשת טל, נחל עיון, מפל התנור, שמורת החולה, עין זיוון, נחל יהודייה.

בנוסף לכל אלה, והכי קרוב מכולם, נמצאת שמורת תל דן, ממש מחוץ לקיבוץ דן. בשמורה יש מסלולים מעגליים, שמפגישים את המטיילים עם נחל דן במלוא הדרו. מעבר לזה, יש בה אתר עתיק, ובו שרידים ארכיאולוגים מעיר מקראית, בה ישבו לפני אלפי שנים בני שבט דן. מוקד עניין נוסף בשמורה הוא “עץ פו הדוב” – עץ גדול, חלול ומיוחד.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן